Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Eirik Fuglestad utvider repertoaret - nøster seg inn i garnverdenen

Eirik Fuglestad utvider repertoaret - nøster seg inn i garnverdenen
Foto: Strikkemekka.no
Netthandel

Rogalendingen som blant annet eier Motehus.no ønsker flere bein å stå på.

ANNONSE

Mandag denne uken åpnet hans nye nettsatsing Strikkemekka.no sine digitale dører.

- Responsen har vært overveldende de få dagene vi har holdt på, sier Eirik Fuglestad til Netthandel.no.

Bra start før åpning

I ukene før butikkåpning har han og de andre ansatte vært ute og markedsført den nye garnbutikken på nett.

Det resulterte i en nyhetsbrevliste på mer enn 10 000 navn før åpning.

- Bare det er jo en bra start, sier Fuglestad, som også driver nettbutikkene Motehus.no, Modehus.nu (svensk nettsatsing), Illusion.no og Kostymehuset.no. Nå har han altså utvidet med en ny gren i sin etter hvert ganske vidtspennende nettilstedeværelse.

Stort digitalt potensial

Han sier at han jakter på et høyere og totalvolum, og at garn i den sammenhengen virker som en fornuftig ting å satse på.

Stein Inge Svensen, som driver garnbutikken Garnius.no, har tidligere uttalt at omsetningen av garn i Norge ligger på et sted mellom én og halvannen milliard kroner. Lite av omsetningen skjer digitalt. Så det er mye å ta av for de som klarer å hanskes med med garnmarkedet.

- Garn som nettvare preges av få returer og en høy grad av gjenkjøp, sier Fuglestad, som kjenner seg igjen i det tallet som nevnes av Svensen.

LES OGSÅ: Nøstenett.no: Startet med 150 000 kroner - selger garn og strikkepinner for to millioner kroner

Fortsatt omsetningsvekst

Motehus.no er den store motoren blant Fuglestads nettbutikker.

I 2015 omsatte den butikken alene for 24,5 millioner kroner. I fjor var omsetningen økt til 30 millioner kroner.

- 2017-målet er en totalomsetning på nærmere 100 millioner kroner for alle butikkene til sammen - før retur trekkes fra, sier han avslutningsvis.

(Foto: Strikkemekka.no)

Del artikkel: