LØRENSKOG: Elkjøp-kjeden fornyer seg for fremtiden når de i løpet av neste år lanserer sitt nye City-konsept.
- Vi har sikret oss bra lokaliteter i Stockholm, Helsingfors og på paradegaten Strøget i København. Vi har også nettopp signert en leieavtale for en City-butikk som skal ligge veldig sentralt i Oslo, sier Elkjøp Nordics konsernsjef Jaan Ivar Semlitsch, da vi avlegger ham et besøk på hovedkontoret på Lørenskog.
- Jeg kan ikke si deg eksakt hvor butikken i Oslo kommer til å ligge. Det finner du tidsnok ut. Vi åpner i løpet av andre halvår 2017, sier han latterfullt.
Se flere illustrasjoner av City-konseptet lenger ned i saken!
LES OGSÅ: NetOnNet rendyrker lagershop-konsept
Opplevelser, kunnskap og digitalisering
Semlitsch sier at tanken bak konseptet er å bli enda bedre på opplevelser, og at de vil sette alle kluter til på at City-butikkene skal bli enda bedre på tjenester og kunnskap knyttet til varene de fører.
- Vi håper med dette å skape enda litt mer varme og ro for kundene til å gå rundt. Butikkene vil bli mer oppdelt, samt at vi vil knytte det digitale aspektet enda mer inn i varehusene, forteller Semlitsch.
- Jeg kan ikke si deg eksakt hvor butikken i Oslo kommer til å ligge. Det finner du tidsnok ut. Vi åpner i løpet av andre halvår 2017, sier Semlitsch latterfullt. Foto: Frank Brenna.
Konseptet retter seg inn mot sentrums- og kjøpesenterlokasjoner, og butikkene som etter hvert åpner vil ha en salgsflate på 500-1000 kvadratmeter.
Det gis åpning for at enkelte butikker kan utvides til hele 1500 kvadratmeter.
Hans-Petter Døvre, konseptsjef i Elkjøp Nordic, skriver i en e-post til Netthandel.no at disse butikkene primært vil tilby et spesifikt sortiment innenfor telecom, wearables, data, gaming og audio og video med dertilhørende tilbehørsutvalg.
I tilleg skal City-butikkene tjene som Collect@Store-punkter for de som handler på nett, men som ønsker å hente varen gratis i butikk.
City-butikkene vil etter planen også kunne tilby oppgraderte service- og reparasjonsverksteder.
Se flere illustrasjoner på City-konseptet under her:
(Illustrasjoner: Elkjøp Nordic)