Elektrokjempen Elkjøp lanserer lojalitetsprogram, hvor målet er å nå en halv million medlemmer innen nyttår.
Med over 50 000 varer i sortimentet å velge mellom – er det ingen tvil om at dette kommer til å gi oss enda flere fornøyde kunder når vi har muligheten til å veilede tidlig i kjøpsprosessen. Vi har et mål om å rekruttere 500 000 medlemmer når vi kommer til årsskiftet og det skal vi klare, forteller Marius Klemo, merkevaresjef i Elkjøp Norge, i en pressemelding.
"Tiden hvor vi skyter fra hofta er forbi"
Kundeklubben skal gagne både kunder og selskapet i seg selv, i form av økt og bedre kundedata.
Tiden hvor vi skyter fra hofta er forbi, vi må lytte til kundene og vite hvem vi snakker til, forteller Klemo.
Hvert år tar Elkjøp imot 20 millioner besøkende i butikk og 60 millioner på nett. Og med en kundemasse på denne størrelsen, mener merkevaresjefen det er viktigere enn noen gang å treffe rett så tidlig som mulig.
Dette er en stor gruppe og vi ønsker å vite mer om hvem disse kundene er, slik at vi kan sikre bedre kundeopplevelser i dag enn i går. Derfor har vi sett på forskjellige måter vi kan bygge lojalitet på og samtidig komme nærmere våre kunder, sier han.
Veiledning og VIP
Strategien bak Elkjøps kundeklubb har Klemo bygd sammen med CRM-ansvarlig, Michelle Skageng.
Målet er at kundene som besøker oss, uavhengig av i hvilken kanal, skal få den hjelpen og veiledningen som trengs for at man skal bli fornøyd med sitt valg. At vi i tillegg kan tilby eksklusive klubbtilbud og VIP-shopping er et gode som vi ønsker at våre kunder skal ha, sier Michelle Skageng, ansvarlig for CRM i Elkjøp Norge, i en pressemelding.