ANNONSE

Elkjøp trapper opp sin omnikanalstrategi

Elkjøp trapper opp sin omnikanalstrategi
Tobias Lindh, sjef for Adyen i Norden og Baltikum.
therese.karlsrud.haugen

Skal redusere køer i butikkene.

ANNONSE

I samarbeid med betalingsselskapet Adyen skal Elkjøp nå tilby sine kunder en mer smidig og sømløs handleopplevelse, ved hjelp av blant annet flere betalingsmetoder i alle sine butikker i Norge, Sverige, Danmark og Finland.

For Elkjøp betyr samarbeidet at flere tidkrevende manuelle prosesser forsvinner, samtidig som det gir mulighet for å kunne tilpasse kundereisen på en helt annen måte enn tidligere.



Per Øyvind Sørsveen, Commiercial Services Director i Elkjøp.

- Med Adyen kan vi nå samkjøre våre online og fysiske kanaler på en enda bedre måte og gi våre kunder muligheten til å forme sin egen reise. Dette ved å gi dem flere valg av betalingsmetoder, og la dem selv bestemme hvor og når de ønsker å betale, sier Per Øyvind Sørsveen, Commiercial Services Director i Elkjøp, i en pressemelding. 

Forhåndsbetaling

Alle detaljene rundt hva som blir nytt er noe uklart, men det virker som "Klikk & Hent"-løsningen i hvertfall får en oppdatering. 

Forskjellen fra dagens Klikk & Hent er at kundene fra nå av skal slippe å stå i kø for å betale varene i Elkjøp-butikken, da de allerede kan betales for på nettet.

I tillegg vil kunder kunne kjøpe varer på nett og returnere de i butikk.

Mindre toleranse for kø

Løsningen skal møte kundenes nye forventninger, som stadig stiller høyere krav til detaljhandelen. 

- Til eksempel har toleransen for lange køer blitt mye lavere de siste årene. På en annen side belønner kunder forhandlere som klarer å skape personlige og konsekvente handleopplevelser, dette ved å handle for større summer og vise mer lojalitet, sier Tobias Lindh, sjef for Adyen i Norden og Baltikum, i en pressemelding. 

Del artikkel: