ANNONSE

Elkjøps svenske virksomhet ble årets omnikanalopplevelse - se alle vinnerne

Elkjøps svenske virksomhet ble årets omnikanalopplevelse - se alle vinnerne
Elgigantens Jessica Wallin og Anders Lindblom sammen med representant fra sponsoren Verifone, etter prisutdelingen på Retail Awards.
Foto: Retail Awards / Pressebilde
Magnus Hjelle

Årets Retail Awards gikk av stabelen i Stockholm i går kveld. Blant prisene vant Elgiganten den gjeve prisen 'Årets omniopplevelse'.

ANNONSE

Det ble delt ut tolv priser på årets Retail Awards i Stockholm. Elgiganten fikk ta med seg hjem to av disse. Her er alle prisene:

Skjønnhetsside ble Årets Netthandel

Årets leder: Håkan Lundstedt, adm.dir for Synsam

Årets butikkkoncept: Ikea Kök

Årets e-handel: Lyko

Årets nettbutikk fikk prisen blant annet fordi den hadde korte ventetider i lasting og fordi siden har en god blanding av tilbud, produktforslag, artikler, filmer og anmeldelser med en god balanse. 

I en kommentar til Market.se sier Joanna Hummel i Lyko at hun vet noe av grunnen til at de vant.

- En del av forklaringen til vår fremgang går, tror jeg, ut på at vi hele tiden tester og utvikler, men også for at vi maksimerer butikken i alle kanaler. 

Elgiganten med to priser

Årets bærekraftige butikk/butikkjede: Clas Ohlson

Årets logistikksatsing: Zalando

Årets omniopplevelse: Elgiganten Arninge

Elgigantens Arninge konseptbutikk ble kåret til årets omniopplevelse på Retail Awards. Arninge-butikken fungerer som pilotbutikk, forteller Elgigantens Anders Lindblom.

- Generelt jobber vi innad i kjeden for å gi kundene en raskere og enklere køopplevelse med færre kontaktflater. Varehuset i Arninge fungerer som pilot for nye konsept og tjenester, for eksempel at kundene kan handle via click and collect, forhåndsbetale, og enkelt og smidig hente ut varene i skap i varehuset. 

Årets butikkjede: Elgiganten

- Vi fokuserer på kunden, ikke konkurrenten, sa Elgigantens driftssjef Anders Lindblom etter at prisen var et faktum. 

- De fysiske butikkene har en veldig viktig rolle og det handler om å stadig forbedre den personlige servicen for kundene. Man må være sterke i alle kanaler, men for vår del går det ikke an å understreke viktigheten av de fysiske butikkene nok, sier Jessica Wallin, kommunikasjonsansvarlig i Elgiganten.

Årets lojalitetsprogram: Polarn o Pyret

Årets arbeidsgiver: Synoptik

Årets vekstvinner: Kidsbrandstore

Årets butikkselger: Annie Ankersjö, Nymans Ur

Årets butikk: Winston och Elle

Del artikkel: