Ellos Group har i løpet av de siste årene gjort flere satsninger, og vokst frem i hjeminnredningssegmentet med sine nettbutikker Ellos og Jotex. Tidligere i år lanserte de en ny nettbutikk på det nordiske markedet som tilbyr det meste innen hjem og innredning - nemlig Homeroom.no, som er navnet på den norske siden.
Nå har det snart gått et halvt år siden Ellos Group lanserte sitt fjerde varemerke, og salget går som planlagt.
Vil tidoble omsetningen
- Salgspresset har vært i tråd med svært høye forventninger. Målet er å mer enn tidoble vår omsetning sammenlignet med 2018, og enn så lenge går det som planlagt, sier Annika Mårtensson, daglig leder for Homeroom, til vår søsternettside Ehandel.se og fortsetter:
- Vi merker at det er veldig høy etterspørsel på våre produkter, og det er moro. Vi ser også at salget øker måned for måned. Mange kunder kommer tilbake og handler igjen, samtidig som flere og flere finner oss.
Lanserte på alle nordiske markeder med én gang
Nettbutikken har siden start vært lansert på alle nordiske markeder, oversatt til de respektive språkene.
- Vi gikk inn i alle nordiske land med én gang. Det finnes planer om å gå inn i flere land i fremtiden, men akkurat nå fokuserer vi på vår nordiske base, sier Mårtensson.
Da Ehandel.se spurte om det var noe som hadde gått bedre enn forventet var svaret klart: nemlig salget av senger. Mårtensson forteller at salget av senger på nett kan være utfordrende ettersom mange kunder vil ha muligheten til å kunne teste sengene, men de har ikke merket noe til dette og salget har gått mye bedre enn forventet.
Viktigst å sette kundetilfredsheten først
Selskapets plan strekker seg til slutten av neste år, og da skal Homeroom ha omsatt for 100 millioner kroner. For å lykkes med dette jobber selskapet med strategier som skal lede dem frem til sitt mål.
- Målsettingen er å omsette for 100 millioner kroner i løpet av 2020. Det viktigste for å komme dit er å fortsette å sette kundetilfredsheten først. Vi fokuserer også på å utvide sortimentet i butikken i både nye kategorier og innen allerede eksisterende kategorier, for å bidra til en ennå bedre shoppingopplevelse, avslutter Mårtensson.