Ellos Group har i løpet av de siste Ã¥rene gjort flere satsninger, og vokst frem i hjeminnredningssegmentet med sine nettbutikker Ellos og Jotex. Tidligere i Ã¥r lanserte de en ny nettbutikk pÃ¥ det nordiske markedet som tilbyr det meste innen hjem og innredning - nemlig Homeroom.no, som er navnet pÃ¥ den norske siden. Â
NÃ¥ har det snart gÃ¥tt et halvt Ã¥r siden Ellos Group lanserte sitt fjerde varemerke, og salget gÃ¥r som planlagt.Â
Vil tidoble omsetningen
- Salgspresset har vært i tråd med svært høye forventninger. Målet er å mer enn tidoble vår omsetning sammenlignet med 2018, og enn så lenge går det som planlagt, sier Annika Mårtensson, daglig leder for Homeroom, til vår søsternettside Ehandel.se og fortsetter:
- Vi merker at det er veldig høy etterspørsel pÃ¥ vÃ¥re produkter, og det er moro. Vi ser ogsÃ¥ at salget øker mÃ¥ned for mÃ¥ned. Mange kunder kommer tilbake og handler igjen, samtidig som flere og flere finner oss.Â
Lanserte på alle nordiske markeder med én gang
Nettbutikken har siden start vært lansert på alle nordiske markeder, oversatt til de respektive språkene.
- Vi gikk inn i alle nordiske land med én gang. Det finnes planer om å gå inn i flere land i fremtiden, men akkurat nå fokuserer vi på vår nordiske base, sier Mårtensson.
Da Ehandel.se spurte om det var noe som hadde gÃ¥tt bedre enn forventet var svaret klart: nemlig salget av senger. MÃ¥rtensson forteller at salget av senger pÃ¥ nett kan være utfordrende ettersom mange kunder vil ha muligheten til Ã¥ kunne teste sengene, men de har ikke merket noe til dette og salget har gÃ¥tt mye bedre enn forventet.Â
Viktigst å sette kundetilfredsheten først
Selskapets plan strekker seg til slutten av neste Ã¥r, og da skal Homeroom ha omsatt for 100 millioner kroner. For Ã¥ lykkes med dette jobber selskapet med strategier som skal lede dem frem til sitt mÃ¥l.Â
- Målsettingen er å omsette for 100 millioner kroner i løpet av 2020. Det viktigste for å komme dit er å fortsette å sette kundetilfredsheten først. Vi fokuserer også på å utvide sortimentet i butikken i både nye kategorier og innen allerede eksisterende kategorier, for å bidra til en ennå bedre shoppingopplevelse, avslutter Mårtensson.