ANNONSE

Elon Group og Electra gruppen slår seg sammen til kjempekjede

Elon Group og Electra gruppen slår seg sammen til kjempekjede
Stefan Lebrot, administrerende direktør og konsernsjef i Elon Group & Anneli Sjöstedt, administrerende direktør og konsernsjef i Electra gruppen.
therese.karlsrud.haugen

Får nettverk på over 500 butikker.

ANNONSE

De to selskapene Elon Group og Electra Gruppen går nå sammen under ett felles varemerke, for å samle kreftene innen hvitevarer og forbrukerelektronikk. 

Elon-konsernet er en nordisk allianse og eier elektronikkjeden Elon, som er etterfølgeren av Euronics. Kjeden endret navn og logo ved årsskiftet 2019. 

Les også: Euronics feirer nyttår med nytt navn og skiltbytte

Samarbeidet skal ha en varighet på 10 år og innebærer ingen eierforandringer mellom selskapene. På nett vil de to operere under navnet Elon. I den fysiske verden vil rundt 100 Electra butikker bytte navn til Elon Ljud og Bild.

Sammen dannes det de kaller Nordens største faghandelskjede innen forbrukerelektronikk. 

- Skjer på et perfekt tidspunkt

Med Elons nåværende butikker i Norge og Sverige vil kjeden ha over 500 utsalgssteder. 

- Sammen får vi fantastiske distribusjonsmuligheter og en dekningsgrad som skaper forutsetninger for enda bedre kundeopplevelser, tjenester og service i både de fysiske butikkene og på nettet. Og det skjer på et perfekt tidspunkt, siden Elon akkurat nå gjennomfører en større endring av vårt tilbud og visuelle identitet, som et ledd i vår videre reise, sier Stefan Lebrot, administrerende direktør og konsernsjef i Elon, i en pressemelding. 

Smartere produkter 

Electra Gruppen utvikler og driver konsept for butikk kjeder med frittstående handlere og skal være en fleksibel logistikkpartner, som tilbyr avanserte IT- og logistikkløsninger.

I det nye samarbeidet har Elon ansvaret for innkjøp og distribusjon av hvitevarer, mens Electra skal stå for øvrig forbrukerelektronikk. 

- Dette samarbeidet treffer godt med tanke på varehandelens utvikling. Vi kommer til å styrke vårt tilbud og skape større volum og samarbeid innen vareforsyning og markedsføring. Utviklingen innen våre produktområder, som går alt mer i retning av smartere produkter, gjør at vi skaper forutsetninger for sømløse kundetilbud til det smarte hjemmet, enten det er smarte hvitevarer eller smart hjemmeelektronikk, sier Anneli Sjöstedt, Administrerende Direktør i Electra, i en pressemelding. 

 

Del artikkel: