Ved inngangen til 2019 ble Euronics til Elon, og har med dette vært gjennom en stor omstillingsprosess. Nå vil elektronikk-kjeden også fokusere mer på netthandel.
- Vi har forsvinnende liten omsetning på nett, det har stort sett vært en markedsføringskanal. Det har vært en lang reise internt om å få på plass netthandel, sier Asle Bjerkebakke, Elon-sjef i Norge, til E24.
I fjor kvittet Elon Norge seg med flere fysiske butikker, noe som skal ha gitt en nedgang i den totale omsetningen fra 417 millioner i 2017 til 360 millioner kroner i 2018. Selskapet satser på å se økning igjen fra 2020, i følge avisen.
Les også: Euronics feirer nyttår med nytt navn og skiltbytte
- Ikke fornøyd slik det er idag
I første omgang er Elon klare for å vokse med ti nye butikker samt gjennomgå et plattform-bytte i nettbutikken.
I tillegg vil selskapet også innføre en ordning til de 50 kjøpmennene, som driver Elons fysiske butikker i Norge, i form av bonuser for alle kjøp på nett i deres område.
- I det norske markedet er vi ikke fornøyd slik det er i dag, vi skal satse mye på nett fremover og bli landsdekkende, sier Bjerkebakke.
Les også: Elon Group og Electra gruppen slår seg sammen til kjempekjede