I går, torsdag 18. september, ble netthandelskonferansen LOAD.14 arrangert for tiende gang av logistikkselskapet Posten Norge. Med nærmere 500 deltakere og en lang liste foredragsholdere har arrangementet etablert seg som en viktig møteplass for norsk netthandel. Konferansen ble avsluttet med festmiddag og utdeling av priser til landets beste nettbutikker.
Enklere liv til topps
Fageksperter innen web, sosiale medier, kommunikasjon og e-handel kåret Enklere Liv til "Årets nettbutikk" på LOAD.14.
– Enklere Liv har befestet sin posisjon som en nytenkende og engasjerende nettbutikk gjennom flere år. Denne nettbutikken lever virkelig opp til navnet, og bidrar til en enklere hverdag for sine kunder, sier E-handelsdirektør Gunnar Henriksen i Posten og Bring.
Enklere Liv har gjort suksess med sitt produktsortiment fullt av smarte produkter som de selger i deres 35 butikker i Norge og Sverige, i tillegg til nettbutikken.
– Jeg vil takke kundene våre. Dere bestemmer hva vi skal velge og hva vi skal selge, sa nettbutikksjef Kristian Sveholm på scenen etter at seieren var et faktum.
Juryen vektla at Enklere liv utnytter nettets mange muligheter for å gi kundene sine en bedre kjøpsopplevelse. Gode og egenkomponerte beskrivelser av et litt uvanlig og innovativt produktspekter, samt god bildebruk var avgjørende for juryen. Øvrige nominerte i kategorien Årets nettbutikk var Get Inspired, Stormberg og Nøstebarn.
Favorittseier til Stormberg
Det var imidlertid ikke bare årets nettbutikk som ble kåret. For å oppmuntre til økt utenlandssatsing lanserte Posten Norge i fjor "Årets Crossborder" som den gang gikk til Komplett. I år gikk prisen som ventet til Stormberg  på grunn av deres satsing i store deler av Europa. Øvrige nominerte var  Blivakker/Cocopanda og Nøstebarn.
Stormberg vant for øvrig også "Folkets nettfavoritt" i mai der 55 000 nordmenn stemte på sin favorittbutikk. Stormberg mottok også denne utmerkelsen på gårsdagens konferanse.
Vinnerne av "Årets Nettbutikk" og "Årets Cross Border" blir for øvrig påmeldt til neste års Global Ecommerce Awards, som går av stabelen i Barcelona våren 2015.
Klassisk nykommer
Den tredje og siste prisen var "Årets Nykommer". Den gikk til Dapper.no som selger klassiske sykler og sykkelutstyr, men også barberutstyr og klær. Nettbutikken kjennetegnes av kvalitet og god stil for den bevisste kunden. Øvrige nominerte i kategorien var Northsport.no og Babybanden.no.
(Foto: Posten Norge)