Selv om Singles Day vokser i Norden er det er rimelig langt igjen til tallene i Asia, hvor Alibaba omsatte for nesten 350 milliarder norske kroner på den éne dagen alene.
Den danske erotikkbutikken Sinful, som gikk inn på det kinesiske markedet i fjor via Alibabas handelsplattform Tmall, opplevde på sin side å få inn mange flere bestillinger enn ellers på en vanlig mandag.
- Vi fikk inn samme antall ordre som vi normalt får på en hel måned, sier Tonny Andersen, administrerende direktør hos Sinful, i en pressemelding.
LES OGSÅ: Er Singles Day nye Black Friday?
Størst vekst i Norge
Det var dog ikke bare i Kina at Sinful opplevde stor interesse under den store salgsdagen, som går av stabelen 11.november hvert år. Blant sine skandinaviske nettbutikker skal veksten ha vært størst i Norge.
- Norge var også klart det landet hvor vi så den største stigningen i salget på Singles Day. Sinful har både nettbutikker i Norge, Danmark, Sverige og Finland, skriver selskapet i en mail til Ehandel.
Den erotiske nettbutikken vil ikke avsløre noen tall på omsetning, men meddeler å ha omsatt for 90 prosent mer i Norge under Singles Day i år sammenlignet med fjorårets.
- Vi merker virkelig at Singles Day har inntatt Norge. Vi hadde sørget for at det var kalt inn ekstra folk på lageret, men det viste seg ikke å være nok i det hele tatt. Lagersjefen ble nødt til å innkalle ekstra folk i løpet av dagen, forteller Tonny Andersen.