Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Erotisk nettbutikk med rekordomsetning på Singles Day

Erotisk nettbutikk med rekordomsetning på Singles Day
Tonny Andersen og Mathilde Mackowski, som startet Sinful i 2008.
therese.karlsrud.haugen
therese@ehandel.com

- Vi merker virkelig at Singles Day har inntatt Norge.

ANNONSE

Selv om Singles Day vokser i Norden er det er rimelig langt igjen til tallene i Asia, hvor Alibaba omsatte for nesten 350 milliarder norske kroner på den éne dagen alene. 

Den danske erotikkbutikken Sinful, som gikk inn på det kinesiske markedet i fjor via Alibabas handelsplattform Tmall, opplevde på sin side å få inn mange flere bestillinger enn ellers på en vanlig mandag. 

- Vi fikk inn samme antall ordre som vi normalt får på en hel måned, sier Tonny Andersen, administrerende direktør hos Sinful, i en pressemelding. 

LES OGSÅ: Er Singles Day nye Black Friday?

Størst vekst i Norge

Det var dog ikke bare i Kina at Sinful opplevde stor interesse under den store salgsdagen, som går av stabelen 11.november hvert år. Blant sine skandinaviske nettbutikker skal veksten ha vært størst i Norge. 

- Norge var også klart det landet hvor vi så den største stigningen i salget på Singles Day. Sinful har både nettbutikker i Norge, Danmark, Sverige og Finland, skriver selskapet i en mail til Ehandel. 

Den erotiske nettbutikken vil ikke avsløre noen tall på omsetning, men meddeler å ha omsatt for 90 prosent mer i Norge under Singles Day i år sammenlignet med fjorårets. 

- Vi merker virkelig at Singles Day har inntatt Norge. Vi hadde sørget for at det var kalt inn ekstra folk på lageret, men det viste seg ikke å være nok i det hele tatt. Lagersjefen ble nødt til å innkalle ekstra folk i løpet av dagen, forteller Tonny Andersen.

Del artikkel: