Fredag morgen la XXL frem tallene for andre kvartalet som resulterte i skuffelse, da både omsetning og resultat var lavere enn forventet.
Det samme gjelder tydeligvis den XXL-eide nettbutikken Louds heller, som nÃ¥ legges ned. Det opplyser DN.Â
- Har mye annet på tallerkenen nå
Louds, som har tatt sikte pÃ¥ sportsmote til unge kvinner, ble lansert for rundt ett Ã¥r siden og skal i følge avisen ha omsatt for "noen millioner".Â
- Resultatene har vært litt bak forventningen, og omsetningen har ikke nådd det nivået vi hadde håpet på. Vi har veldig mye annet på tallerkenen nå, og Louds krever mye oppfølging og tar oppmerksomheten vekk fra viktigere ting. Fremover vil vi fokusere mer på kjernevirksomheten, sier midlertidig XXL-sjef Tolle Grøterud, til DN.
Kvinnesatsningen har i dag tre ansatte, men XXL forsikrer at ingen skal miste jobben.
- De tre ansatte i Louds er allerede tenkt inn i andre roller i eksisterende virksomhet, sier Grøterud.