Som følger av en solid økning i antall kunder økte lavpriskjeden Europris, salgsinntektene med 9,2 prosent i tredje kvartal.
Konsernets omsetning i det gjeldende kvartalet landet dermed på 1,47 milliarder kroner, som er opp fra 1,35 milliarder under samme periode i fjor. Det justerte driftsresultatet (EBITDA) havnet på sin side på 262 millioner kroner, sammenlignet med 119 millioner under fjorårets tredje kvartal.
- Jeg er glad for å se fortsatt sterk salgsvekst drevet av kundetrafikk. Jeg er også stolt over å se en kontinuerlig forbedret gjennomføring av sesongens salg og kampanjer, sier Pål Wibe, administrerende direktør i Europris.
Europris har tidligere meddelt at de er i gang med å oppgradere netthandelsplattformen, som i følge kvartalsrapporten skal rulles ut i starten av 2020. Selskapet planlegger i tillegg å åpne fem nye fysiske butikker neste år.