Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

EVENT: Swedbank Pay - en ny plattform for omnikanal-betalinger

EVENT: Swedbank Pay - en ny plattform for omnikanal-betalinger
Cato Storm, salgssjef for Swedbank Pay i Norge.
therese.karlsrud.haugen

Samler markedstilbudet under et felles brand.

ANNONSE

I samarbeid med Ehandel Event gjennomfører vi i enkelte tilfeller intervjuer med våre samarbeidspartnere. 

Det snakkes ofte om at handelen må være så sømløs som mulig, og at betalingsløsninger både i butikk og på nett må være smarte og enkle uavhengig av hvor og når betalingen skjer. Dette skal den nye plattformen Swedbank Pay muliggjøre i større grad, når det beste fra Swedbank og PayEx nå samles under et felles brand. 

- Swedbank Pay er vårt nye brand som samler vårt markedstilbud rundt eCommerce – Instore og Insight-løsninger. Vi tar det beste fra Swedbank Card services (kortinnløsning) og PayEx sin PSP (Payment service provider) rolle, og slår dette sammen i ett felles brand.  Vi er blitt et selskap på ca. 750 pers, med over 4 milliarder i samlet omsetning – så vår felles reise begynner nå, sier Cato Storm, salgssjef for Swedbank Pay i Norge, til Ehandel.

LES OGSÅ: EVENT: Hvordan være den beste retaileren? 

Samler markedstilbudet

Swedbank Pay skal være en plattform for omnikanal-betalinger, og tilbyr betalingsløsninger både for netthandel og butikk. 

- Gjennom Swedbank Pay muliggjør vi handel hvor som helst, når som helst og fra hvilke device kunden foretrekker. Gjennom PayEx og Swedbank Pay tilbyr vi den bredeste betalingsporteføljen i det nordiske markedet, både for standardiserte betalingsløsninger og heldekkende vertikalløsninger innen bransjer som detaljhandel, helse og fuel.

Betaling on-the-fly

- Hvilke trender innen e-handel synes dere er mest interessante?

- Utviklingen innen betaling on-the-fly - kundene handler når, hvor og hvordan de ønsker - samtidig som konsolideringer innen mindre og større betalingsaktører gjør at markedet beveger seg utrolig raskt. Dette gir oss og brukerstedet store muligheter, men det krever at man er «PÅ» og har lokal kompetanse i hvert marked.

- Konsolidering av aktører vil fortsette

- Har dere noen spådommer for 2020?

- Konsolidering av aktører vil fortsette, kravene til Compliance vil gjøre det svært vanskelig for mindre aktører å kunne etablere seg, innstramminger på kredittlovgivning vil sette stopper for usikrede kreditter fra useriøse aktører og kravene til brukersteder med fysiske og nettbasert butikk vil bli høyere og høyere – kunden krever at de kan handle der de ønsker og returnere der de ønsker.

Dersom du er interessert i å høre mer om betalingsløsninger og samarbeidet Swedbank Pay, kan du møte disse på Emeet Oslo 24.oktober. 

- Hvorfor sponser dere Emeet?

- For å synliggjøre vårt nye brand samt møte kunder, prospects og bransjekolleger og å få input på hva som skjer i markedet. Som en bonus er det jo også moro og sosialt for selgerne, avslutter Storm.

LES OGSÅ: EVENT: Alt du trenger å vite før Emeet Oslo 

Del artikkel: