Svært mange norske nettbutikker planlegger å markere Black Friday på fredag. Flere nettbutikker har allerede begynt å markedsføre Black Friday, inkludert Stormberg.no, Annekset.no og Hairwax.no. I nettbutikken Jollyroom ønsker man ikke å være noe dårligere. Der arrangerer man Black Friday hele uken.
- Vi ønsker å få flere netthandlere til å omfavne konseptet Black Friday på det nordiske markedet og vil løfte det til et høyere nivå. Det er viktig å være med i kampen mot de store internasjonale aktørene. Vi vil vise våre nordiske konsumenter at vi kan være minst like bra som de amerikanske gigantene, sier Ole Sauar som er daglig leder for Jollyroom.
Jollyroom er en av de ledende aktørene i Norden innen barneutstyr. Når de nå skal ta sin del av Black Friday, så er det med barn i fokus. De har stor tro på konseptet som de har utviklet "in-house".
- Det er et gjennomarbeidet konsept som involverer alle våre digitale kanaler, fra hjemmeside til nyhetsbrev, annonsering og sosiale medier. Hele Jollyrooms kontor har denne uken blitt kapret av et rockeband som består av fire kule kids, viss eneste mål er å knuse prisene riktig hardt. Hele uken kommer vi å møte rockebandet i Jollyrooms ulike kanaler der barna har tatt over styrer spakene, avslutter Jollyroom.
Også internasjonalt er det flere nettbutikker som allerede har startet Black Friday. Amazon har Black Friday Deals Week, Rakuten tilbyr en rabattkode om man registrerer seg nå, Walmart har Pre-Black Friday, Home Depot har satt ned prisen med 25 til 40 prosent på utvalgte varer og hos Currys har de startet nedtellingen.
(Foto: Jollyroom)