ANNONSE

Feiret nylig 10 år i Norge - nå lanserer Jula nytt kommunikasjonskonsept

Feiret nylig 10 år i Norge - nå lanserer Jula nytt kommunikasjonskonsept
Pressefoto: Jula
Foto: Jula
Magnus Hjelle

Jula har idag drøye 700 medarbeidere i Norge. Til høsten åpnes varehus nummer 34 i Norge i Askim. På hjemmebane i Sverige lanserer Jula nå et nytt kommunikasjonskonsept som skal knytte kundene nærmere kjeden.

ANNONSE

I Sverige lanserer Jula nå kommunikasjonskonseptet ''Inget kan stoppa dig nu'' ifølge en pressemelding.

Vil appellere med inspirasjon, kvalitet og lave priser

- Vi vil at mennesker skal kunne kjenne seg igjen i å være et hendig menneske, uansett om man har en stor interesse eller ikke, så finst det alltid et behov for å fikse ting selv. Samtidig er konseptet en motiverende utfordring, en hyllest til alle våre kunder, sier Julas markedssjef Jonas Järrenfors i Jula. 

Det nye konseptet kommer i størst grad å merkes på fjernsyn og på Julas nettsider. 

- Vi vil få flere til å tørre å prøve og hjelpe flere til å lykkes. Med inspirasjon, kvalitet og lave priser, vil alle som vil få oppleve den mest fantastiske følelsen i verden: Ingenting kan stoppe meg nå, fortsetter Julas markedssjef. 

Har hatt suksess i Norge etter lanseringen for 10 år siden

I april 2008 åpnet Jula sitt første varehus i Lade i Trondheim og har hatt suksess med å tilby lavprisprodukter for det de kaller ''hjemmefiksere''.

- En del av fremgangen er at Julas konsept fungerte fra dag en på det norske markedet. Nordmenn liker å gjøre ting selv for en rimelig kostnad. Det har vist seg at Julas produkttilbud har gått rett inn i hjertet på de norske hjemmefikserne, noe vi ser gjennom alle våre lojale kunder, sier Joachim Frykberg, administrerende direktør i Jula AB.

Jula hadde en total omsetning for hele konsernet på 6,5 milliarder svenske kroner i 2017. Resultatet lå på 460 millioner svenske kroner. De har totalt 97 varehus. 52 i Sverige, 33 i Norge og 12 i Polen. 

Del artikkel: