I Sverige lanserer Jula nå kommunikasjonskonseptet ''Inget kan stoppa dig nu'' ifølge en pressemelding.
Vil appellere med inspirasjon, kvalitet og lave priser
- Vi vil at mennesker skal kunne kjenne seg igjen i å være et hendig menneske, uansett om man har en stor interesse eller ikke, så finst det alltid et behov for å fikse ting selv. Samtidig er konseptet en motiverende utfordring, en hyllest til alle våre kunder, sier Julas markedssjef Jonas Järrenfors i Jula.
Det nye konseptet kommer i størst grad å merkes på fjernsyn og på Julas nettsider.
- Vi vil få flere til å tørre å prøve og hjelpe flere til å lykkes. Med inspirasjon, kvalitet og lave priser, vil alle som vil få oppleve den mest fantastiske følelsen i verden: Ingenting kan stoppe meg nå, fortsetter Julas markedssjef.
Har hatt suksess i Norge etter lanseringen for 10 år siden
I april 2008 åpnet Jula sitt første varehus i Lade i Trondheim og har hatt suksess med å tilby lavprisprodukter for det de kaller ''hjemmefiksere''.
- En del av fremgangen er at Julas konsept fungerte fra dag en på det norske markedet. Nordmenn liker å gjøre ting selv for en rimelig kostnad. Det har vist seg at Julas produkttilbud har gått rett inn i hjertet på de norske hjemmefikserne, noe vi ser gjennom alle våre lojale kunder, sier Joachim Frykberg, administrerende direktør i Jula AB.
Jula hadde en total omsetning for hele konsernet på 6,5 milliarder svenske kroner i 2017. Resultatet lå på 460 millioner svenske kroner. De har totalt 97 varehus. 52 i Sverige, 33 i Norge og 12 i Polen.