I følge tall som DN har fått tilgang til skal Fjellsport, som driver nettbutikkene Fjellsport.no og Supersport.no, ha tatt en helomvending i fjor og snudd underskudd til overskudd.
Omsetningen skal samtidig ha økt med 20 prosent fa 282 millioner kroner i 2017 til 340 millioner kroner i 2018. Det hele skal ha resultert i et driftsresultat på 6,4 millioner kroner, som er en økning fra minus 1,8 millioner kroner året før.
- Det er vel noe så enkelt som at folk handler mer på nett og flere liker å være ute, sier daglig leder og aksjonær i Fjellsport Eric Sandtrø, til DN.
Etter sammenslåingen
Før jul ble det kjent at Fjellsport skulle slå seg sammen med Outnorth med Egmont som felles hovedeier. Det betyr store muligheter for Fjellsport til å vokse seg større også utenfor landegrensene, mener Sandtrø.
- Samarbeidet vil gi oss mulighet til å vokse ikke bare i Norge, men i hele Skandinavia.
Les også: Outnorth etter sammenslåingen - streber etter økt lønnsomhet