Forbrukermakten er stor, og når stadig flere velger å bruke mobiltelefonen sin når de skal netthandle, ja da må butikkene følge på.
Stadig flere kjeder og butikker velger å utvikle en app - eller i det minste se til at nettisdene deres er tilpasset mobilformatet.
I forrige uke skrev eHandel.com om Lindex, som etter å ha merket en økning av mobiltrafikk i nettbutikken, tok tak og lanserte en handle-app for å kunne møte kundene der de er.
PostNord kan i en undersøkelse om netthandel i Norden vise til at 35 prosent av oss som handler på nett bruker mobilen for å få tak i det vi vil ha.
Komplett-eide Webhallen er et av flere selskaper som gjør noe for å møte de mobile kundene.
- 40 prosent av vår trafikk kommer i dag fra mobiltelefoner. Det, og det faktum at vi ikke hadde oppdatert hjemmesiden vår på mange år, gjorde sitt til at vi kjente det var på tide å lansere en responsiv side, sier Anton Nilsson, Webhallens markedssjef, til Market.se.