Etter et lønnsomt år i det nordiske markedet i fjor er den svenske nettskobutikken klar for å løpe inn på det europeiske markedet og sette fra seg et solid skoavtrykk..
Footway, som tilbyr 30 000 modeller fra 650 skomerker, er fra før av på plass i Sverige, Norge, Danmark og Finland.
Ekspansjon i løpet av høsten
Nå er det syv andre europeiske markeder som står for tur i løpet av høsten: Tyskland, Polen, Sveits, Benelux, Frankrike, Østerrike og Storbritannia.
- Vår plattform og organisasjon er tilpasset for flere land - og netthandel vokser stadig i Europa. Selv om Norden er vårt primærmarked, så er det naturlig for oss å bruke plattformen når vi ekspanderer, sier Daniel Mühlbach, adminstrerende direktør i Footway, i en pressemelding.
Alle varene som sendes ut til kundene kommer fra et enormt lager i Helsingborg i Sør-Sverige. Footways øvrige funksjoner håndteres fra Stockholm.
Omsetningsøkning på 65 prosent
I fjor gikk selskapet på børs. Det forventede omsetningsmålet på 280 millioner svenske kroner manglet 20 millioner kroner på å bli innfridd.
Likevel, en fjorårsomsening på 260 millioner kroner, var en omsetningsøkning på 65 prosent fra 2014.
(Foto: Footway)