Nettkonseptet Footway ble grunnlagt i 2010, og er ledende i Norden innen sitt segment. I rapporten for konsernets tredje kvartal fremgår det at skobutikken har hatt 10,2 millioner besøkende denne perioden. Dette har generert 163 300 nye kunder.
180 millioner tredje kvartal
Omsetningen i tredje kvartal utgjorde 186,4 millioner svenske kroner, som er en økning på 51,5 prosent. Samtidig kom driftsresultatet på 6,4 millioner. Dette er 4,4 millioner mer enn samme periode i fjor.
- Under tredje kvartal har vi tiltrukket over 10 millioner besøkende og hatt en omsetningsvekst på 51,5 prosent. Kvartalets dirftsresultat før avskrivninger og nedskrivninger utgjorde 6,4 millioner svenske kroner, sier daglig leder i Footway, Daniel Mühlbach.
Mye av veksten skal ha kommet fra land utenfor Norden, nærmere bestemt 36 prosent av den totale omsetningsveksten.
- 36 prosent av omsetningsveksten skjer på markeder utenfor Norden, hvilket er et bra resultat av vårt arbeid med data-drevne prosesser der sortiment, priser og markedsføring tilpasser seg hvert marked.