Fjoråret endte med en totalomsetning på 1,6 milliarder danske kroner, skriver Finans.dk.
Det er ifølge det danske finansnettstedet en omsetningøkning på 26 prosent.
WhiteAway Group, som blant annet står bak hvitevarekjedene WhiteAway, Skousen og Tretti, har danske Anders Holch Povlsen med på laget som største eier.
LES OGSÅ: WhiteAway kjøper konkurrenten Tretti for 250 millioner svenske kroner
Omsetningen øker - skrumper inn på bunnlinjen
Men til tross for at omsetningen øker, er resulatet på bunnlinjen redusert fra 32 millioner danske kroner til 26 millioner danske kroner.
WhiteAway, som utelukkende selger hvitevarer på nett, har økt omsetningen det siste året fra litt over én milliard - til 1,2 6 millarder. Her viser også bunnlinjen en fremgang fra 18 til 26 millioner kroner.
Skousen, som nå er til stede i Norge med 22 butikker og nettbutikk, er ikke den samme økonomiske pådriveren som det rendyrkede nettkonseptet WhiteAway.
Likvel skriver konsernledelsen i årsoppgjøret at resultatet er tilfredsstillende. Ledelsen legger ikke frem konkrete tall, men viser til at bruttoresultatet er falt fra 8,7 millioner til 5 millioner kroner i løpet av et år.
Skousen, som endte opp med et negativt driftsresultat på 1,5 millioner danske kroner, endte likevel opp med et plusresultat på 924 000 danske kroner.
Videre Skousen-vekst
Ifølge konsernledelsen skal denne forgreningen fortsette å befeste sin posisjon som en reell utfordrer i hvitevaresegmentet.
- Nettandelen vokser, og i 2017 skal Skousen vokse i både Norge og Danmark, sier Johannes Gadsbøll, administrerende direktør i WhiteAway Group, til den danske avisen.
Han sier at de på sikt kommer til å åpne butikker i Sverige, men at det ikke vil skje i inneværende år.
(Foto: WhiteAway Group)