ANNONSE

Fra brødristere og hvitevarer til massasje og romreiser

Ole Martin N. Evensmo

Elkjøp og Lefdal som vi normalt forbinder med elektronikk, satser nå også på opplevelsesprodukter som del av sitt sortiment.

ANNONSE

Kjedene Elkjøp og Lefdal som begge eies av Elkjøp Nordic, har nå lansert en rekke opplevelsesprodukter på nett og i butikk. Nordmenn på jakt etter julegaver kan kjøpe en rekke opplevelsesprodukter, inkludert båtcruise, sportsbilkjøring, rafting, ansiktspleie, massasje og sist, men ikke minst romreiser. De utfordrer dermed en aktør som Youwish.no som lenge har solgt opplevelsesprodukter i Norge.

For den med god råd kan kanskje en romreise til svimlende 575 000 kroner fra Elkjøp eller Lefdal være et alternativ. Selve reisen varer i fem dager og inkluderer trening, hotellopphold og legesjekk.

- Vi lanserer disse nye produktene fordi vi nå har funnet en form og fasong på dette som vi tror våre kunder kommer til å like, sier kommunikasjonssjef Øystein A. Schmidt i Elkjøp Nordic til Bisbuzz.

Det er den danske opplevelsesleverandøren Go Dream som står bak romreisene som Elkjøp og Lefdal nå tilbyr på nett og i butikk.

Skal vi tolke kommunikasjonssjefen rett, er nok ikke romreisen det produktet han forventer å selge mest av, men det gir nok den ferske satsingen på opplevelsesprodukter en del ekstra oppmerksomhet.

- Det må jo sies at akkurat dette gavekortet er meget spesielt og veldig annerledes enn de fleste andre vi tilbyr. Vi synes gavekortene våre innen dette kompletterer vårt øvrige sortiment på en god måte, legger Schmidt til.

Enn så lenge har Elkjøp Nordic ikke solgt noen romreiser verken i Norge, Danmark eller Sveige.

Les flere saker om bransjeglidning

Del artikkel: