Med 10 millioner årlige besøk på nettstedet skistar.com, en markedsandel i Skandinavia på 39 prosent (i Sverige 49 % og i Norge 28 %) og vel én million aktive kunder fordelt på alpinanleggene i Hemsedal og Trysil, samt de svenske destinasjonene Åre, Sälen og Vemdalen, ønsker det svenskeide selskapet SkiStar AB å gjøre seg enda mer tilgjengelig blant potensielle kunder.
Den nye nettbutikken integreres i det eksisterende bookingsystemet på Skistar.com, men vil også være tilgjengelig på Skistarshop.com.
Som et ledd i en flerkanalstrategi utvikles det i tillegg fysiske butikker under navnet SkiStarshop Concept Store på SkiStars reisemål. Det blir også en 1500 kvadratmeter stor «Flag Ship Store» i Sälen i Sverige som lanseres på fredag.
- Etter måneder med intensivt arbeid er vi i gang. Over 100 av markedets sterkeste varemerker, med et tusentalls hete produkter, er representert. Og vi fyller på med nye varer daglig. Vi har allerede merket stor interesse, sier Mathias Lindström, markeds- og salgsdirektør i SkiStar AB i en pressemelding.
Med vinteren rett rundt hjørnet er det forventet mye trafikk fremover. Da nettbutikken er integrert med bookingen, kan man samtidig som skiferien bestilles, kjøpe julegaver og komplettere skiutstyret.
- Det skal være enkelt og smidig å bestille hos oss, gjestens beste er alltid i fokus. Derfor tilbyr vi også muligheten til å hente ut bestillingen ved ankomst på skiferien. Perfekt om du eksempelvis bestiller skiutstyr med bindinger som skal monteres og justeres. Vi velger også å premiere vår trofaste gjester med et helt nytt bonussystem, som gir penger tilbake på alt som handles online hos oss, avslutter Lindström.
Det er også mulig å få varene levert til hjemmeadressen, så lenge man bor i Sverige, Norge eller Danmark.
I Norge vil det svenske selskapet få konkurranse fra blant annet Bratt.no, Fjellsport.no, XXL.no, KomplettFritid.no, OsloSportslager.no, Draut.no, Exist.no og Gmax.no.