Black Week er dagene før det hele topper seg og kulminerer på fredag med Black Friday.
- Black Week er langt å foretrekke fremfor bare Black Friday. Da blir ordrene spredt utover hele uken, og det er enklere å ha kontroll på at alle kundene får det de skal ha, sier Brandsdal Group-eier og nettgründer Einar Øgrey Brandsdal til eHandel.com.
Voksende kjempe på Sørlandet
Mandag denne uken kunne han konstatere en vekst på 14 prosent for Netthandelen.no, Blivakker.no, Cocopanda i Sverige, Finland, Tyskland og Danmark, InGarden.no og Brandsdal.no.
Tirsdag formiddag klokken 10.30 lå alle nettbutikkene som hører innunder Brandsdal Group 24 prosent over den samme handelsdagen for et år siden.
- Mandag lå Brandsdal.no hele 37 prosent over det den gjorde på samme dag i fjor da vi gjennomførte Black Week, sier netthandelskremmeren.
Sminke og sauna
Men der det likevel merkes best er Cocopanda i Finland. Sminke og skjønnhetsprodukter har for alvor fått bein å gå på i saunaens hjemland.
- Mandag var veksten 275 prosent høyere enn på tilsvarende dag i fjor. Tirsdag formiddag klokken ligger vi 225 prosent over. Så dette lukter det rekorder av, konkluderer Øgrey Brandsdal.
Blivakker-pakker suser av gårde ut fra lageret på Sørlandet. Foto: Bjørn Skomakerstuen