Kampen om ditt daglige brød fortsetter med uforminsket styrke mellom Schibsted-eide Morgenlevering.no og Brødboksen.no, som den tidligere modellen og TVNorge-værmelderren Arnulf Refsnes står bak.
For kort tid siden skrev Netthandel.no at Brødboksen fristet investorerer med rask vekst og ekspansjonsplaner for å få dem til å spytte inn 40 millioner kroner i en ny emisjon.
I går ble det klart at Refsnes nådde sitt ønskede mål.
- Vi er superfornøyde med at emisjonen ble fulltegnet, sier Refsnes til Finansavisen.
Verdien av selskapet er ifølge samme avis satt til 120 millioner kroner etter at emisjonen ble lukket.
LES OGSÅ: Kompletts tapssluk klar med ny direktør
Større geografisk tilstedeværelse
Per i dag har Brødboksen 30 ruter i Oslo og syv i Stavanger. En leveringsrute inneholder ifølge Finansavisen rundt 85 leveranser med en snittpris på på knapt 80 kroner. Så selv om bedriften holder sommerstengt så betyr det en årsomsetning på mer enn to millioner kroner per rute.
Planen er å ha 40 operative ruter innen jul. Etter sommeren 2017 skal Bergen og Trondheim innlemmes i det store distribusjonsnettverket. Om et år er planen å ha 117 ruter.
Går alt etter planen skal antall leveringsruter om to år være 178.
De to viktigste produktene er ferskt brød fra flere ulike leverandører, og ferskpresset juice som de lager selv. Men det er mulig å slenge på ekstraprodukter som pålegg, smør, melk, kaffe og aviser.
Totalt har de 80 forskjellige produkter.
Jevnstore aktører
Foreløpig er knivingen mellom Morgenlevering og Brødboksen ganske i balanse.
Skal vi tro Finansavisen så har Morgenlevering opplevd en vekst på 20 prosent i måneden i år. I november leverte de mer enn 80 000 produkter til en verdi på over tre millioner kroner.
Brødboksen opplyser til den ovenfornevnte avis at de omsatte for cirka 3,3 millioner kroner i november, og at de vokser med rundt 10 prosent i uken.
(Foto: Brødboksen.no)