Det tidligere postordreselskapet Ellos, som i dag er blitt en nettgigant, begynner for alvor Ã¥ realisere tankene om flere fysiske butikker.Â
Per i dag har de én butikk i Mall of Scandinavia i Stockholm, hvor det satses hardt på interiør og møbler.
- Man kan si at vi plukker rosinen ut av pølsa. Mange kunder kommer inn og blir overasket. «Wow, er dette Ellos»? Og da har vi jo lykkes. Utfordringen er plassen. I dag har vi 135 kvadratmeter, men vi skulle strengt tatt hatt det dobbelte, sier Carina Ladow, sortiments- og designsjef i Ellos, til det svenske nyhetsnettstedet Market.se.
Jakter på egnede steder
Ifølge det samme nettstedet er det Borås-lokaliserte selskapet nå på utkikk etter egnede handelsplasser over hele Norden.
Og det er interiør som stÃ¥r i sentrum for de planlagte butikkene.Â
- Det viktigste er å finne den rette plassen. For øyeblikket saumfarer vi flere aktuelle steder i hele Norden. Vi vil være der kundene er og ha gode naboer rundt oss. Gjerne andre butikker som selger interiør, sier Ladow.
Om det blir noen fysiske klesbutikker for Ellos gjenstår å se. Ennå foreligger det ingen planer om det.