Klesmerket har fått navnet Loveit.
De siste årene har Get Inspired introdusert flere nye merkevarer på det norske markedet, og gjennom god markedsføring gjort dem til populære bestselgere i nettbutikken. Nå vil de gjøre det samme for seg selv.
Get Inspired
Get Inspired ble startet i 2009 av Silje Landevåg. De selger treningsklær for kvinner og eies av søskenparet Silje og Sindre Landevåg samt Salvesen & Thams. I 2017 omsatte de for 166 millioner.
– Å lansere eget klesmerke har jeg drømt om siden 2010. Tidspunktet har derimot ikke vært inne før nå da det har krevd såpass mye å bygge opp Get Inspired. Det er mange like
produkter til samme pris på markedet i dag, og vi ønsker å differensiere oss. Vi vil tilby fine produkter til en lavere pris, forteller Landevåg.
I første runde selger Get Inspired-gründeren klærne kun i egen nettbutikk.
Egenproduksjon vil også kunne bety at Get Inspired sikrer dem bedre marginer på klærne de selger.
Med Loveit har de også en filosofi. De ønsker å fremme egenkjærlighet og oppmuntre jenter til å ta vare på seg selv. Alle jenter fortjener en heiagjeng, synes Landevåg, og målet er derfor å designe plagg som skaper litt ekstra motivasjon og inspirerer jenter til å ha tro på og til å prioritere seg selv.
– Vi vil formidle at trening og aktiviteter som gjør deg godt, ikke er egoistisk. Det er først når du har tatt på deg din egen oksygenmaske, at du har noe å gi til andre, forklarer gründeren om tanken bak det nye klesmerket.