Det er i butikken i Fredsgatan i Göteborg, Götgatan i Stockholm og på Mall of Scandinavia i Solna at kleskjeden Gina Tricot og kosmetikkjeden Sephora nå tester ut et samarbeid.
- Våre kunder elsker sminke og Sephora er et kult brand, som målgruppen ser opp til. De har rett produktmix og er den sterkeste butikkjeden for kosmetikk og skjønnhet. Dette blir en helt ny og spennende «take» på samarbeid ettersom vi kobler sammen kjede med kjede, sier varemerkesjefen Anna Appelqvist i en kommentar.
Det kommer til å være makeup-stasjoner bemannet av Sephoras skjønnhetseksperter som en av nyvinningene. Kundene kommer til å tilbys makeovers med makeup og weekend-styling ifølge Market.
- På Sephora har det alltid fantes en tydlig kobling mellom makeup og mote. Da vi ser at våre kunder også liker å handle hos Gina Tricot kjennes dette som en naturlig forlengelse av vår strategi, sier Jenni Österlund, administrerende direktør i Sephora Skandinavia til Market.