ANNONSE

Gir opp Expert-navnet - nå blir det Power som skal trekke fulle hus

Gir opp Expert-navnet - nå blir det Power som skal trekke fulle hus
FUGL FØNIKS: Expert forsvinner som merkenavn. Opp av asken stiger Power - merkenavnet som allerede preger markedet i både Sverige og Danmark.
Netthandel

Ny kraft-identitet i form av navnet Power kan bety en ny giv og større styrke for Expert som har slitt med store underskudd de siste årene.

ANNONSE

Det er i alle fall hva norgessjef Anders Nilsen tror og håper skal gjøre seg gjeldende etter navnebyttet som slo ned som en liten «nyhetsbombe» denne uken.

- Nå er tapene stoppet, og Power International som nå er det nye selskapsnavnet, tjener penger igjen, sier Nilsen til eHandel.com.

Det betyr blant annet ifølge Nilsen, som har ansvaret i Norge, at eierne vil satse ytterligere på å lansere det nye konseptet Power også i Norge.

Smuglansering og oppgraderte butikker

- Det betyr blant annet en vesentlig oppgradering av butikkstrukturen. Vi har smuglansert Power i Norge noen steder med vanvittig bra respons. Senere i år tar vi konseptet helt ut, avslører Nilsen.


Anders Nilsen.

Anders Nilsen.
Foto: Expert/Trygve Indrelid

Power har de siste ukene vært i medienes søkelys. Senest 10.april skrev vi i eHandel.com om Expert og Powers comeback i Sverige.

I februar i år ble det spekulert heftig i at norskeide Power skulle overta de 27 fysiske butikkene som tyske Media Markt ga opp i Sverige.

Expert-sjef Ronny Blomseth tenker og tror som Nilsen.

Blomseth legger ikke skjul på at dette har vært en stor beslutning. Han sier til Dagens Næringsliv at beslutningen føles riktig, og han håper at dette i fremtiden vil fremstå som en modig og riktig beslutning.

Har blødd litt de siste årene


Tor W. Andreassen.

Tor W. Andreassen.
Foto: NHH

Expert har i løpet av de siste åtte årene hatt et underskudd på 2,5 milliarder kroner.

Nilsen er offensiv og tror navnebyttet vil gi dem en solid omsetningsvekst.

En som ikke umiddelbart tror på suksess med nytt navn er professsor Tor W. Andreassen ved Norges handelshøyskole i Bergen.

Med med mindre det gamle navnet sliter med negative konnotasjoner og verdier knyttet til seg, mener han at et navnebytte blir som å sette leppestift på en bulldog, uttaler han overfor DN.

Del artikkel: