Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Gjør stor suksess med innholdsmarkedsføring - 40 prosent vekst

Ole Martin N. Evensmo

Bilpleiekongen gjør stor suksess på nett. I fjor omsatte de bilpleieprodukter for 40 millioner kroner. Og veksten bare fortsetter.

ANNONSE

BIlpleiekongen har valgt en i mange øynes noe smal produktnisje: Bilpleieprodukter, herunder poleringsmaskiner, pussekluter, bilvoks, bilshampo og høytrykksspylere.

Strategien ser imidlertid ut til å fungere meget bra. I fjor omsatte Bilpleiekongen for 40,2 millioner kroner med et resultat før skatt på 3,3 millioner kroner. Ikke dårlig for en nettbutikk som startet opp så sent som i juli 2013.

Hemmeligheten er i stor grad en litt spesiell markedsføringsstrategi. På Bilplekongens YouTube-kanal har Bilpleiekongen bygd opp en mengde videofilmer som viser hvordan man skal vaske og polere sine biler. Filmene er totalt vist mer enn 4 millioner ganger. 

- Vi bruker mye tid på å lage filmer, skape innhold, gjøre det enkelt og ikke minst ufarliggjøre det. Det er nok hovedårsaken til veksten vi har, sier gründer og daglig leder Bjørn-Aage Bredal til Finansavisen.

Bilpleiekongen bygger nå nytt lager på 2000 kvadratmeter i Stokke. Lageret vil være ferdig i februar neste år. Selskapet selger kun på nett med Norge som sitt hovedmarked, men selger også i Sverige. Videre ekspansjon vil ta tid.

- Vi etablerer oss i et og et land av gangen for å gjøre det skikkelig.

Bilpleiekongen har frem til nå også hatt en egen nettbutikk for båtpleie. Ifølge Bredal vil den i løpet av høsten bli innlemmet i Bilpleiekongen.no som en underkategori der i stedet.

Del artikkel: