Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Godtlevertgruppen tjener millioner men går med underskudd

Godtlevertgruppen tjener millioner men går med underskudd
Norges største matkasseselskap legger ned deler av virksomheten for å fortsette lønnsom vekst.
therese.karlsrud.haugen
therese@ehandel.com

Avvikler bedriftssatsningen Lunsjlevert.no.

ANNONSE

Det tar tid for de som driver med mat på nett å bli lønnsomme. Matkasseleverandøren Godtlevergruppen, som tidligere het Brandhub, har der i mot knekt koden for å tjene penger selv om fjoråret endte i minus på bunnlinjen.

For regnskapet 2018 skal driftsresultatet ha endt på 10,9 millioner kroner, men grunnet avvikling i deler av virksomheten samt avskrivninger endte konsernet med underskudd på 6,3 millioner kroner etter skatt, rapporter E24.

Omsetningen skal samtidig ha gått ned fra 643 millioner i 2017 ned til 581 millioner kroner i fjor. 

- Driften går med overskudd, og vi tjener penger, det har vært det viktigste for oss i denne fasen, sier Kjetil Graver, deleier og daglig leder for Godtlevertgruppen, til avisen.

Lunsjlevert-avvikling trakk ned

Fjoråret skal ha vært et år med stort fokus på å kutte kostnader for selskapet, som har valgt å avvikle det ett år gamle konseptet Lunsjlevert og satse mindre på lavprissatsningen sin Proviant. Dette for å ha fullt fokus på Adams Matkasse og Godtlevert, i følge E24.

- Jeg har lært at det første tapet som regel er det billigste, og vi valgte derfor å ikke satse videre på Lunsjlevert. Resultatet vårt hadde sett veldig bra ut hadde det ikke vært for avviklingen av Lunsjlevert, sier Graver.

Tidligere i år la også selskapet ned sitt Bergen-kontor for å samle hele virksomheten i Oslo, hvor de nå sikter mot 500 millioner kroner i omsetning samt lønnsom vekst fra og med høsten av. 

Del artikkel: