Det norske teknologi- og markedsføringsselskapet Sannsyn vokser raskt og forsterker nå teamet med en av netthandelens mest kjente personligheter.
Selskapet har tidligere varslet at norske handelsbedrifter kan få det tøft når Amazon kommer, dersom det ikke skjer en endring i den tradisjonelle markedsføringen som mange fortsatt benytter.
Sannsyn, som driver med maskinlæringsteknologi, har på sin side fått mye oppmerksomhet for sine tekniske løsninger. I fjor høst fikk de med seg Norges største SAP-partner Pearl Group, på eiersiden. I Sannsyns kundeliste finnes store aktører som Felleskjøpet, Sprell, Anton Sport og ARK Bokhandel.
Med maskinlæringsteknologien fra Sannsyn driver disse kjedene nå én-til-én-kundekommunikasjon i sanntid.
- Få kjenner det nordiske netthandelsmarkedet så godt
I tillegg til nye eier, satser selskapet nå på å styrke teamet med eHandel.com-gründer Ole Martin N. Evensmo som markedssjef, som skal hjelpe selskapet med å nå sine mål.
Evensmo er også grunnlegger av handelskonferansen NXT, og har før dette jobbet i selskaper som både Komplett Group og Elkjøp Nordic, samt kjeder som David-Andersen og Jernia.
- Få kjenner det nordiske netthandelsmarkedet så godt som Evensmo. Å få ham med på laget er noe vi er svært glade for, sier Morten Krogh-Moe, daglig leder i Sannsyn, i en pressemelding.
Maskinlæring og personalisering
Nettgründeren solgte eHandel.com og NXT til det svenske selskapet Ehandelse AB i fjor høst, som nå har utviklet seg til å bli et nordisk mediehus med sider i både Norge, Sverige, Danmark og Finland. Evensmo har siden dette fått mange interessante tilbud hos store selskaper, men det endelige valget falt til slutt på Oslo-selskapet Sannsyn, som fra før av har ti ansatte.
- Sannsyn har kommet langt i sitt tankesett rundt bruk av maskinlæring innen retail og har også noen meget spennende innovasjonsprosjekter på gang, så derfor ble det i grunnen et enkelt valg for meg, sier Evensmo, i en pressemelding.
Med god kunnskap og et bredt nettverk blant norske kjeder, nettbutikker og leverandører håper Evensmo å skape verdi for sin nye arbeidsgiver. Samtidig ser han på jobben som en mulighet til å lære mer om fremtidens handel.
- Retail-teknologi har interessert meg i mange år, da jeg ser hvor viktig nye tekniske løsninger er for å gjøre nordiske kjeder og nettbutikker konkurransedyktige. Nå får jeg en unik mulighet til å lære mer om dette fagfeltet.