Kleskjeden H&M har tidligere uttalt at de vil satse større på netthandel og investere mer i digitalisering. Nå er den svenske giganten blitt lansert på Indias største markedsplass, Myntra.
Selskapet meddelte allerede etter første kvartal at de så mot markedsplasser i India samt flere nye netthandelsmarkeder i andre land. Siden 2015 har selskapet åpnet 42 fysiske butikker i India og egen nettbutikk på indisk.
- Vi ser et enormt potensiale på det indiske markedet og ser frem til å gjøre merkevaren vår tilgjengelig for nye kunder i India. Myntra kommer til å være et utmerket tilskudd til H&Ms eksisterende fysiske og digitale butikker i India, sier Janne Einola, sjef for H&M India, i en pressemelding.
Les også: H&M åpner 45 færre butikker en planlagt
Lanserte med Bollywood-stjerner
Samarbeidet med Myntra skal ha blitt innledet av en kampanje med en gjeng unge Bollywood-skuespillere. I kampanjen får de indiske kundene se hvilken type stil H&M kommer til å tilby gjennom Myntra.
Den offiselle lanseringen var 20.august og H&M tilbyr nå rundt 15 000 produkter på den indiske plattformen. Motegigantens satsning på Myntra glir godt inn med H&Ms omnikanal-strategi.