I dag annonserer H&M og Klarna at de har inngĂ„tt et globalt partnerskap for Ă„ bedre shoppingsopplevelsen blant motegigantens kunder.Â
H&M Ăžnsker en mer friksjonsfri betalingslĂžsning i sine fysiske og digitale butikker ved hjelp av betalingslĂžsning levert fra Klarna.
Samarbeidet skal foregĂ„ pĂ„ tvers av de 14 landene i Europa der H&M har markedsandeler. Oppstart forventes Ă„ skje i Sverige og Storbritannia i 2019.Â
Investerer 185 millioner
H&M investerer 185 millioner i betalingslÞsning fra Klarna, som bÄde skal kunne brukes i fysisk butikk, pÄ mobil og online. Den skal vÊre med pÄ Ä forenkle leveranser og returer samt legge til rette for fleksibilitet der kunden kan bestemme selv hvor og nÄr han eller hun skal betale.
- Vi hos H&M er veldig glade for dette partnerskapet. Vi vil gjĂžre det mulig for kundene Ă„ bevege seg fritt mellom de ulike kanalene og velge selv hvordan de vil handle og oppleve tilbudet vĂ„rt bĂ„de online og i butikk, sier H&Ms konsernsjef Daniel Claesson i en pressemelding.Â
PrĂžv fĂžr du kjĂžper
BetalingslĂžsningen tilbyr den nye "try before you buy" trenden som flere aktĂžrer i motebransjen har tatt i bruk. Dette innebĂŠrer at kunden kan prĂžve klĂŠrne hjemme, og betale senere for varene de Ăžnsker Ă„ beholde.
De nye lĂžsningene skal vĂŠre integrert i neste utgave av H&M appen og i kundeklubben deres H&M Club.Â
- Dette partnerskapet vil gi skreddersydde betalingslÞsninger til vÄre kunder og imÞtekomme nye shoppingsmÞnstre og behov. Dette inkluderer muligheten til Ä "prÞve fÞr du kjÞper", som er svÊrt relevant for nettbutikken og for de kundene som betaler med mobil i H&M appen, sier Claesson.