For ett Ã¥r siden innførte H&M fri frakt og retur i nettbutikken for sine kundeklubbmedlemmer. Dette tilbudet bestÃ¥r fremdeles, men ordren mÃ¥ nÃ¥ overstige et visst beløp, opplyser flere svenske medier.Â
Les også: Innfører fri frakt og retur for sine mest trofaste kunder
Beløpsgrensen innføres i forbindelse med forandringene i kundeklubben H&M Club, som nå har blitt til H&M Member. I tillegg til et navnbytte blir også digitale kvitteringer tilgjengelig ved kjøp i butikk.
Det har kun vært H&Ms nettbutikk som har tilbudt digitale kvitteringer, men nå er tanken at alle kvitteringer skal samles på ett sted, uavhengig av om kjøpet skjer i fysisk butikk eller på nett.
Miljøvennlig
Samtidig som den nye satsingen skal gjøre det lettere for kundene å holde styr på kvitteringer samt returnere varer, er det også et steg i riktig retning med tanke på miljøet.
- Selvsagt er håpet også at den nye digitale løsningen kommer til å minske mengden fysiske kvitteringer, som brukes slik at vi sammen med våre kunder kan gjøre noe bra for miljøet, sier Amanda Larsson, pressekontakt i H&M, til Market.se.
- En rekke forandringer
Den oppdaterte kundeklubben skal samtidig få et nytt utseende, samt et poengsystem for medlemmene.
- Selvfølgelig innebærer den nye lanseringen en rekke andre forandringer ogsÃ¥, som en ny visuell look og at man som kunde skal kunne samle poeng pÃ¥ flere mÃ¥ter enn Ã¥ handle, for eksempel gjennom Ã¥ rangere sine online-kjøp eller gjennom Ã¥ ferdigstille sin medlemsprofil, ser Amanda Larsson.Â
Les også: Nesten alle størrelser utsolgt - her er H&Ms strategi