Mannen som styrer 161 000 ansatte, mer enn 4500 butikker og nettbutikker i 41 markeder verden over har en grandios digitalplan, kommer det frem i et intervju med Nyhetsbyrån Direkt.
I løpet av året skal ytterligere to markeder innlemmes i den svenske kleskjempens digitale sfære.
- Neste år er det India sin tur. Et fantastisk spennende marked, sier Persson.
Endring krever innsikt
Dagens handelsbilde som stadig hurtigere endres i en elelr annen retning, gjør at Persson som mange andre i samme posisjon som ham selv blir nødt til å ta en titt inn i glasskula i ny og ne for å stake ut den fremtidge kursen.
- Jeg tror vi kommer til et punkt der vi tilbyr netthandel i de markedene vi ikke er til stede med fysiske butikker, sier han i intervjuet.
Per i dag er H&M til stede i 69 forskjellige markeder.
- Nett blir størst
- Og før eller siden kommer netthandel til å bli større enn handelen i fysiske butikker, svarer han på spørsmål om hvordan han tror andelen mellom nett og butikk kommer til å utvikle seg.
Han har tidligere uttalt at H&Ms netthandel skal vokse med minst 25 prosent hvert år.