Premium-konseptet Next testes i Hong Kong.
Men selv om man ser at det er en McDonald´s-restaurant, så er det likevel lite her som minner om de klassiske burger-restaurantene de aller fleste av oss har vært innom en eller flere ganger opp gjennom årenes løp.
Premium-touch uten plastbestikk
Her forsøker de å forgylle besøket og gi det et premium-touch, blant annet ved at man får utdelt bestikk - som ikke er av plast - og at maten serveres ved bordet av en servitør.
Matmessig blir det i tillegg til de kjente elementene også tilført en del nytt som en følge av helse-boomen som har tatt verden med storm de siste årene.
Quinoa-salat og andre sunnere alternativer er å finne på menyen i Hong Kong.
Og salatene som bestilles selges ikke halvdvaske etter flere timer i en plastboks. De blir plukket på stedet fra en stor salatbar med kunden som tilskuer om det er ønskelig.
Foto: McDonald´s Hong Kong/pressebilde
Skreddersydde burgere
Og for den kjøtthungrige burgerelskeren gis det rom for å skreddersy sin egen burger, alt basert på det burgerne til den amerikanske kjeden har å by på av innhold.
Også på kaffe- og dessertfronten er det fjonget betraktelig opp.
Dersom du ønsker å teste ut Next-konseptet blir du dessverre nødt til å bestille deg en flybillett til Hong Kong, som foreløpig er det eneste stedet i verden som er kledd opp i hamburger-keiserens nye klær.
McDonald´s er med sine 1,9 millioner ansatte til stede med mer enn 36 000 restauranter i mer enn 100 forskjellige land.