ANNONSE

Hamburgerkjede tester nytt konsept

Hamburgerkjede tester nytt konsept
Netthandel

McDonald´s tester nytt servicekonsept og selvbetjening i Norge. Først ut er retauranten på Alnabru i Oslo.

ANNONSE

Den amerikanske fastfood-kjeden er klar for å bringe nye elementer inn i den kjente McDonald´s-sfæren.

På Alnabru kan du selv snart plotte inn det du ønsker av mat og drikke på en skjerm, betale, få en kvittering med et hentenummer - og hente maten når hentenummeret ditt lyser på en skjerm ved utleveringsdisken.

- Vi tester nå et nytt servicekonsept i Norge, for å gi kundene en bedre og mer sømløs opplevelse når de besøker en McDonald's-restaurant. Som et ledd i denne satsingen har vi nå installert digitale bestillingskiosker, som gjør at kunden vil kunne velge om de vil legge til eller ta vekk noen ingredienser på burgeren sin når de bestiller. På sikt vil dette også muliggjøre flere produkter på menyen. Når kundene bestiller vil de få en kvittering med et bestillingsnummer. Når maten er klar, kan denne enkelt hentes fra utleveringspunktet i restauranten, sier Erik Lødding, sjef for kommunikasjon og myndighetskontakt i McDonald's Norge.

Virtuelle spill og mobilladere ved bordene

Og når Lødding & Co først skal gjøre endringer, så drar de like godt på med enda litt mer tekniske finesser.

- McDonald's skal være et pusterom i en hekstisk hverdag og stedet du ønsker å besøke for å kose deg. Vi har derfor valgt å installere virtuelle spill og mobilladere for både Apple og Android-telefoner ved restauranten som nå åpner på Alnabru. Det betyr at du kan velge mellom 10 forskjellige spill, som du kan kose deg med sammen med famile og venner, sier Lødding.

McDonald's vil i løpet av de neste månedene også teste konseptet ved Gardermoen og på Majorstua, i tillegg til Alnabru.

Kjent i Sverige

Undertegnede har selv testet ut konseptet på en restaurant i Hisingen i Gøteborg i august i fjor.

Og for å gjøre en lang historie kort; konseptet fungerte aldeles utmerket. Ferdig snakka.

Del artikkel: