Men bøker er fortsatt tingen for Adlibrisgruppen som har rundet to milliarder svenske kroner i omsetning de siste 12 månedene.
Men de har en hel rekke andre nettbein å stå på gjennom nettbutikker som Discshop, Bamba, Kökets Favoriter, Roliga Prylar, Yayday og Odla.
- Etter en periode med fallende salg satte vi oss tidlig i 2015 et mål om å nå to milliarder i omsetning. Dette er derfor en viktig milepæl for oss, og en bekreftelse på at vi er på riktig vei med våre satsningsområder. Fortsatt er vi bare i starten av vår utvikling med å drive netthandelen fremover og fortsette å skape enda bedre og smidigere kundeopplevelser, sier Johan Kleberg, administrerende direktør i Adlibrisgruppen, i en pressemelding.
Salg av fysiske bøker står for 80 prosent av totalomsetningen.
Men flere av de andre nettbutikkene som hører innunder Adlibris-paraplyen har vokst i løpet av de 12 siste månedene. Kjøkkeninteriørnettbutikken Köktes Favoriter har opplevd en vekst på 119 prosent det siste året.
I høst ble butikken lansert i Finland under navnet Makujakauppa.
Allerede i løpet av den første måneden hadde butikken solgt for mer enn én million svenske kroner.