Den svenske butikkjeden og FSN Capital-eide Kjell & Company, som selger tilbehør til hjemmeelektronikk, vokser kraftig i Norge og omsatte i fjor for 146 millioner kroner. Nå styrker selskapet sin norske virksomhet ytterligere med digital kundeklubb og nye butikker.
Selskapet skriver at de er inne i en ekspansiv fase med en ambisiøs etableringsplan som dekker store deler av Norge.
Les også: Norskeide Kjell & Company kan bli neste kjede som begynner å selge hos Amazon
Har to millioner svenske medlemmer
Kjeden har allerede en kundeklubb i Sverige - Medlem hos Kjell & Company - som har vokst voldsomt på kort tid og rundet to millioner brukere. Nå vil de også tilby sine norske kunder mer personlig kommunikasjon og utvalg av tilbud, fremkommer det i en pressemelding.
- Det føles veldig bra å kunne lansere lojalitetsprogrammet vårt også i Norge. Medlemskapet i lojalitetsprogrammet gir mange fordeler som vi er ganske sikre på at kundene våre vil sette pris på, forteller Eric Lundberg, administrerende direktør i Kjell & Company, i en pressemelding.
- Forventer mer relevant kommunikasjon
Medlemskapet skal gi kundene fordeler som kjøpshistorikk, personlig tilbud og poeng på alle kjøp.
- I dag forventer kundene stadig større grad av relevant kommunikasjon fra aktører innen detaljhandelen. Med lojalitetsprogrammet kan vi tilby kundene relevante tilbud på produkter og informasjon om disse, noe som verdsettes og kan inspirere til å bruke teknologien på en måte som de kanskje ikke visste var mulig, sier Joel Rönneman, CMO i Kjell & Company, i en pressemelding.
Kjeden skal i følge Finansavisen ha vokst med 30 prosent i Norge i fjor, hvor av samme vekst forventes i år. Planen er i følge avisen å åpne fire til fem nye butikker i løpet av 2019.
Les også: Slik fikk Power 8 prosent flere besøkende til fysisk butikk