ANNONSE

Haugenbok.no har Norges mest fornøyde kunder

Ole Martin N. Evensmo

Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har nok en gang målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Helt til topps gikk Haugenbok.no.

ANNONSE

Mer enn 9200 forbrukere har deltatt i årets utgave av Norsk Kundebarometer, der de har fortalt hvor fornøyde der er med bedriftene der de kjøper varer og tjenester. Til sammen har 185 virksomheter fra rundt 30 ulike bransjer blitt vurdert i årets undersøkelse.

Aller best gikk det altså med Haugenbok.no som oppnådde en kundetilfredshetsscore på 85,7 av maksimalt 100 oppnåelige poeng. De vant dermed Kundetilfredshetsprisen 2015, hvilket er én plass bedre enn i fjor.

– Norske forbrukere ønsker seg bedrifter som kan hjelpe seg med å få en enklere og mer effektiv hverdag. Det har Haugenbok.no lykkes med å få til, kommenterer høyskolelektor Pål Rasmus Silseth ved Handelshøyskolen BI. Har er prosjektleder for Norsk Kundebarometer ved BI.

På de neste plassene kom Toyota og Flytoget med henholdsvis 2. og 3.plass. På 7.plass kom for øvrig Komplett.no, mens Apotek1 sikret seg 8.plass.

Del artikkel: