Det britiske livsstilsmerke Henri LLoyd meddeler at de nå satser alt på netthandelen, og skjærer ned 80 prosent av sin fysiske virksomhet.
Henri Lloyd, som er kjent som et maritimt varemerke og opphavet til seilerjakken, ble kjøpt opp av svenske Aligro group i fjor.
Siden dette har selskapet gjennomgått en digital omstillingsprosess, hvor de nå går live med en ny global flaggskipbutikk på nett og forvandles til et "digital first" merke.
Tilgjengelig for hele verden
Til tross for at en hel del av det fysiske butikknettverket blir borte, vil fremdeles noen av selskapets butikker bestå i Storbritannia.
- Først og fremst har vi transformert selskapet til en digital merkevare, der vi på vår nye plattform Centra kommer til å være tilgjengelig for kunder over hele verden via våre egne digitale kanaler, sier Magnus Liljeblad, daglig leder for Henri Lloyd, i en pressemelding.
Nettbutikken henrilloyd.com blir altså selskapets nye sentrum, og er et strategisk valg for å posisjonere seg i premiumsegmentet, skriver Henri Lloyd.
- Med et sterk digital tilstedeværelse i kombinasjon med håndplukkede fysiske nøkkel-aktører skal vi gjenopprette Henri Lloyd som verdens beste produsent av funksjonelle og holdbare klær innen seiling og mote.