Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Her er finalistene til Folkets nettfavoritter

Her er finalistene til Folkets nettfavoritter
Netthandel

I fjor stemte 63 800 nordmenn på sine nettfavoritter. Helt til topps gikk Blivakker.no. Se hvem som er finalister i årets konkurranse.

ANNONSE

I 2016 stemte 63 800 nordmenn på sin favorittnettbutikk, og over 1100 nettbutikker var nominert til konkurransen. BliVakker stakk av med tittelen Folkets Nettfavoritt 2016, tett etterfulgt av GetInspired og Japan Photo. Det er logistikkselskapet Bring som står bak konkurransen.

Nytt av året er at prisen nå deles opp i to kategorier basert på omsetning: Folkets Nettfavoritt Store Bedrifter og Folkets Nettfavoritt SMB. Store bedrifter er nettbutikker med årsomsetning over 75 millioner kroner. Nettbutikkene konkurrerer derfor i år mot andre butikker med lignende forutsetninger.

Dette er de som har fått flest stemmer:

Avsetmningen er nå avsluttet. Dette er nettbutikkene som går videre og vil bli vurdert av et brukerpanel fra IPSOS. Folkets stemmer teller 60 % og testen 40 %. Vi lister nettbutikkene i alfabetisk rekkefølge.

Folkets Nettfavoritt Store Bedrifter:

  • Blivakker.no
  • Elektroimportoren.no
  • Junkyard.no
  • Komplett.no
  • Kondomeriet.no
  • Multicom.no
  • Nelly.no
  • Sportmann.no
  • Stormberg.no
  • Zalando.no

Folkets Nettfavoritt SMB:

  • Barbershop.no
  • Brandsdal.no
  • Brewshop.no
  • Coverbrands.no
  • Floyd.no
  • Game-on.no
  • Milrab.no
  • Multitrend.no
  • Stayclassy.no
  • Unisportstore.no

Praktisk informasjon

  • Registreringen av nettbutikker til Ã¥rets netthandelspriser ble gjort pÃ¥ Bring sine nettsider. Nettbutikken mÃ¥tte ikke være registrert for Ã¥ bli stemt pÃ¥ i konkurransen.
  • De ti nettbutikkene som fikk flest stemmer i hver kategori, testes av et uavhengig brukerpanel. Den nettbutikken som sanker flest stemmer i løpet av kampanjen, og kommer best ut av testen, blir kÃ¥ret til Folkets Nettfavoritt 2017 i sin kategori. Folkets stemmer teller 60 % og testen 40 %. I tillegg blir alle nominerte nettbutikker sikkerhetssjekket, for Ã¥ sikre at vinnerne er butikker som tilbyr sine kunder en trygg handleopplevelse.
  • I Ã¥r var kampanjeperioden fra 15.mars til 15.april, og stemmegivningen foregikk via Postens portal. Én heldig privatperson som stemte fikk et gavekort pÃ¥ nettshopping i en valgfri nettbutikk pÃ¥ opptil 10 000 kroner.
  • Nettbutikkene kunne laste ned bannere for Ã¥ skape engasjement rundt sin bedrift, og sanke stemmer. Konkurransebannere pÃ¥ nettbutikkens sider, nyhetsbrev til kundene og kommunikasjon i sosiale medier er aktiviteter butikkene var tillatt for Ã¥ sanke stemmer hos sine kunder.
  • Vinnerne avsløres pÃ¥ netthandelskonferansen NXT 30.mai. Der offentliggjøres ogsÃ¥ vinnerne av Ã…rets drømmearbeidsgiver og Ã…rets Omnichannel.
  • Alle norske nettbutikker som fÃ¥r en stemme i kampanjen er ogsÃ¥ kvalifisert til de øvrige Netthandelsprisene som kÃ¥res av en uavhengig jury pÃ¥ Brings netthandelskonferanse LOAD, 21.september. De øvrige prisene er Ã…rets Nettbutikk og Ã…rets Nykommer.

(Foto: Posten Norge. Bildet viser vinnerne av Folkets Nettfavoritt 2016, Blivakker.no)

Del artikkel: