Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Her er flere gode grunner for å handle dagligvarer på nett

Her er flere gode grunner for å handle dagligvarer på nett
Netthandel

Du kommer garantert til å kjenne deg igjen i ett eller flere av punktene som irriterer danskene når de skal handle melk og brød.

ANNONSE

Dansker og nordmenn er i bunn og grunn ganske like.

Og det kan virke som de 1061 danskene som er spurt om hva de irriterer seg mest over ved andre kunder når de skal handle i en dagligvarebutikk, neppe avviker mye fra hvordan nordmenn ville ha svart.

Undersøkelsen, som er utført av Epinion, er gjort på oppdrag for Deloitte, skriver Søndagsavisen.

NB! Husk humorbriller. Saken er skrevet med et lite glimt i øyet 😉

Her er hva danske forbrukere lar seg irritere av - og som garantert mange nordmenn kan si seg enig i:

79 prosent misliker at enkelte kunder plukker med seg en vare, for så å legge den fra seg på et helt annet sted fordi de plutselig fant ut at de ikke vil ha varen. Som for eksempel en umoden banan i ostedisken. Eller en kaviartube blant tannkremen.

72 prosent av de spurte undres over kunder som pakker varene i et handlenett eller bærepose før de tar frem lommeboken eller kortet for å betale.

61 prosent misliker kunder som ser sitt snitt til å løpe frem - og gjerne snike - når en ny kasse åpnes for å håndtere køen av ventende kunder ved kassene.

49 prosent misliker kunder som snakker i mobiltelefonen mens de står i kassekø. Irriterende mye private meddelelser fra hjemmefronten og høylytt blablabla ...

46 prosent svarer at de ikke synes noe særlig om kunder som står og blar og leser i aviser eller ukeblader mens de venter på sin tur i kassen. Noen som har kjøpt med seg et Donaldblad med bananflekker, kanskje?

40 prosent misliker kunder som klemmer og vurderer kvaliteten på frukt og grønnsaker før de ofte legges tilbake på plass. Fordi de var for dårlige. Vel, da blir det fort flere dårlige og ihjelklemte produkter som skal selges.

36 prosent liker ikke de som bevisst legger igjen kvitteringen etter å ha pakket ferdig varene sine. Vi kan vel alle erindre å ha sett et hav av kvitteringer ved enden av varebåndet.

25 prosent synes ikke det er greit at en kunde som har betalt noen få kroner for mye skal forsinke køen for å stå beinhardt på sitt for å få tilbake to-tre kroner.

Del artikkel: