- Dette blir kult, nytt og heftig, sier Per Wernersson, COO i Elkjøp Nordic, da eHandel.com treffer ham på Gardermoen i forbindelse med Elkjøps gigantiske samling for ansatte og leverandører.
I desember i fjor skrev vi om Elkjøp og deres planer for butikkonseptet City.
Realiserer bynært konsept
Tett oppunder jul sa konsernsjef Jaan Ivar Semlitsch at tanken bak konseptet er å bli enda bedre på opplevelser, og at de vil sette alle kluter til på at City-butikkene skal bli enda bedre på tjenester og kunnskap knyttet til varene de fører.
- Vi håper med dette å skape enda litt mer varme og ro for kundene til å gå rundt. Butikkene vil bli mer oppdelt, samt at vi vil knytte det digitale aspektet enda mer inn i varehusene, sa Semlitsch til eHandel.com.
Slik kan det bli seende ut i den nye butikken som er del av Elkjøps City-konsept; butikker der hvor folk er. Foto: Elkjøp Nordic
20 mill. i butikkinvestering
Nå er lokasjonen på plass for fullsortimentsbutikken som skal råde grunnen i hele underetasjen, og nesten hele første etasje.
Deler av grunnplanet skal deles med Illums Bolighus som flytter fra House of Oslo i Vika.
- Vi åpner i september, sier Wernersson, som legger til at det er en del vanskeligheter knyttet til det å drive butikk i lokaler som ikke alltid er skreddersydd for slike som Elkjøp.
Derfor legger de 20 millioner kroner på bordet for å formet butikken på best mulig måte.
Han trekker paralleller til City-butikken som ligger i Københavns paradegate; Strøget.
- Mye trapper, halvetasjer og vareheiser som stopper en etasje før vi skulle ønsket at de stoppet. Men så er det beliggenheten, da. Det veier opp for mye. Vi skal være der folk er. Og en ting er sikkert. Det er mye folk på Strøget. Akkurat som det er på Stortorvet og ellers i området rundt GlasMagasinet, sier Wernersson.
Per Wernersson, COO i Elkjøp Nordic, har hatt mer enn én finger med i spillet for å få elektrogiganten på plass i hjertet av Oslo sentrum. Foto: Bjørn Skomakerstuen