Planen er å la kundene bestille maten på nett og så hente den i den butikken de selv ønsker. Trolig blir det kun i et begrenset geografisk område i første fase.
Aftenposten hevder det har vært diskusjoner internt i Norgesgruppen som eier kjeder som Meny, Spar, Kiwi og Joker, om hvilken av kjedene som skal teste netthandelskonseptet først. "Foreløpig kan det se ut som Meny er den mest aktuelle kjeden", skriver Aftenposten.
Norgesgruppen ønsker ikke å kommentere påstandene.
- Meny har ikke bestemt seg for noe som helst når det gjelder netthandel, sier direktør for samfunnskontakt Bård Gultvedt i Norgesgruppen til Aftenposten.
På Twitter skriver Meny-leder Vegard Kjuus følgende om påstandene fra Aftenposten:
#Meny er den mest innovative kjeden i dagligvarebransjen, men her vet #aftenposten og @ValvikM mer en meg! https://t.co/q7U0KxwHh8
— Vegard Kjuus (@vkjuus) October 26, 2015
Norgesgruppen har som kjent ingen nettbutikk for salg av matvarer i dag, men eier nettbutikken Flust.no. De har også eierinteresser i kosmetikkjeden Vita som satser hardt på nett.
(Foto: Meny)