Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

Hi-Fi Klubben satser i Tyskland

Netthandel
info@netthandel.no

Tonen er satt når hi-fi-kjeden denne uken åpner for at tyske lyd-feinschmeckere skal kunne handle både på nett og i butikk.

ANNONSE

Den danske «godlyd-kjeden» er allerede godt etablert med fire nasjonale nettbutikker - og 96 fysiske butikker - i Norge, Sverige, Danmark og Nederland. 27 av butikkene er i Norge.

Nå vil Europas største spesialkjede for stereo og hjemmekino med fredagens butikkåpning i Hamburg, og en egen tysk nettbutikk, prøve å ta skikkelig tak i markedet i stormakten Tyskland, kommer det frem av en pressemelding.

Den nye butikken som blir å finne på Stadthausbrücke 1-3, midt i hjertet av Hamburg, kan skilte med hele Hi-Fi Klubbens konsept, og skal etter sigende være innrettet etter alle kunstens regler.

- Vi vet ingenting om brødristere og vaskemaskiner

Etableringen baseres mye på egne undersøkelser som har vist at mange tyske forbrukere etterlyser et høykvalitetsalternativ til «elektronikksupermarkedene», og den totalt dominerende MediaMarkt/Saturn-gruppen, som i tillegg til lyd- og bildeprodukter selger alt fra brødristere til vaskemaskiner og gassgriller.

- Vi vet ingenting om brødristere og vaskemaskiner, bare for å si det rett ut. Men vi ser store muligheter til å spre kvalitetsbudskapet vårt til en rekke tyske musikkelskere. Vår nisje er å tilby markedets beste kvalitet, kompetanse og service og å gjøre det til en konkurransedyktig pris, både innen tradisjonell stereo og surround, men også innen TV-er og de nyere streamingproduktene, sier direktør Christoffer Arensbach i Hi-Fi Klubben.

Han sier også at Tyskland er attraktivt som marked fordi det først er nå tyskerne for alvor har begynt å klatre ombord på streaming-toget.

- Det gir oss en mulighet til å både være først ute - og å etablere oss som eksperter innen et raskt voksende område. Samtidig er klubbkulturen svært populær blant tyskerne, og det passer utrolig bra med hele konseptet vårt, forteller Arensbach.

Han er ikke skyggeredd, og går for å bli sett på som det friske, nye alternativet som sier «du» - og ikke «de» - til tyskerne, ifølge ham selv.

Partnernytt: Bruker content marketing i kampen mot gigantene

Stort potensial

Med 3, 5 millioner innbyggere er Hamburg i seg selv et stort og svært attraktivt marked, og Hi-Fi Klubben åpner allerede nå for muligheten til å etablere flere butikker i byen. Ellers er det 39 byer med mer enn 200 000 innbyggere i Tyskland; med andre ord et enormt potensial for utvidelse.

(Foto: Hi-Fi Klubben)

Del artikkel: