GrĂ¼nderne bak det svenske selskapet iDeal of Sweden, som har vært mest kjent for sine trendy mobildeksler, lanserer nĂ¥ en helt ny nettbutikk for badetøy i Skandinavia og Tyskland.Â
Den nye merkevaren har fĂ¥tt navnet Golden Vagance og beskrives som sterkt visuelt og netthandelsdrevet, med fokus pĂ¥ matchende badetøy og solbriller til begge kjønn.
I likhet med iDeal of Sweden har Golden Vagance altsĂ¥ en svært "instagram-vennlig" stil. Â
- Hører sammen
GrĂ¼nderne mener at retail-produkter som hører sammen ofte separeres i tradisjonelle butikker. Dette vil de gjøre noe med, ved Ă¥ samle bĂ¥de badetøy- og solbriller pĂ¥ ett sted.
- For oss hører solbriller og badetøy sammen, men slik ser det ikke ut i dag, sier Christoffer Johansson, daglig leder for Golden Vagance, i en pressemelding.Â
Solgte for Ă©n milliard
NettgrĂ¼nderne ser ikke bort i fra at en ekspansjon til større deler av Europa samt resten av verden kan skje raskt via den globale nettbutikken, som er bygd pĂ¥ en plattform fra Centra.
- I dag er ambisjonen Ă¥ bygge et sterkt fundament i Skandinavia og Tyskland for Ă¥ ta sikte pĂ¥ Ă¥ levere Golden Vagance-produkter til resten av verden.
Det ble nylig kjent at grĂ¼nderne ogsĂ¥ har solgt 60 prosent av iDeal of Sweden til selskapet Altor, til en verdi pĂ¥ rundt Ă©n milliard svenske kroner, i følge tall fra Breakit.Â
Les ogsĂ¥: iDeal of Sweden bytter plattform - vil omsette mobiltilbehør for 1 milliard