Søk
Close this search box.
Søk
Close this search box.
ANNONSE

iDeal of Sweden-grĂ¼nderne lanserer ny nettbutikk - sikter globalt

iDeal of Sweden-grĂ¼nderne lanserer ny nettbutikk - sikter globalt
Christoffer Johansson, daglig leder for den nye nettbutikken Golden Vagance.
Foto: Pressebilde: Golden Vagance
therese.karlsrud.haugen

Fra mobildeksler til badetøy.

ANNONSE

GrĂ¼nderne bak det svenske selskapet iDeal of Sweden, som har vært mest kjent for sine trendy mobildeksler, lanserer nĂ¥ en helt ny nettbutikk for badetøy i Skandinavia og Tyskland. 

Den nye merkevaren har fĂ¥tt navnet Golden Vagance og beskrives som sterkt visuelt og netthandelsdrevet, med fokus pĂ¥ matchende badetøy og solbriller til begge kjønn.

I likhet med iDeal of Sweden har Golden Vagance altsĂ¥ en svært "instagram-vennlig" stil.  

- Hører sammen

GrĂ¼nderne mener at retail-produkter som hører sammen ofte separeres i tradisjonelle butikker. Dette vil de gjøre noe med, ved Ă¥ samle bĂ¥de badetøy- og solbriller pĂ¥ ett sted.

- For oss hører solbriller og badetøy sammen, men slik ser det ikke ut i dag, sier Christoffer Johansson, daglig leder for Golden Vagance,  i en pressemelding. 

Solgte for Ă©n milliard

NettgrĂ¼nderne ser ikke bort i fra at en ekspansjon til større deler av Europa samt resten av verden kan skje raskt via den globale nettbutikken, som er bygd pĂ¥ en plattform fra  Centra.

- I dag er ambisjonen Ă¥ bygge et sterkt fundament i Skandinavia og Tyskland for Ă¥ ta sikte pĂ¥ Ă¥ levere Golden Vagance-produkter til resten av verden.

Det ble nylig kjent at grĂ¼nderne ogsĂ¥ har solgt 60 prosent av iDeal of Sweden til selskapet Altor, til en verdi pĂ¥ rundt Ă©n milliard svenske kroner, i følge tall fra Breakit. 

Les ogsĂ¥: iDeal of Sweden bytter plattform - vil omsette mobiltilbehør for 1 milliard

Del artikkel: