En helt ny app med spennende innhold, produktanbefalinger, enklere søkefunksjoner og integrert AR-teknologi rulles nå ut på markedet av Ikea.
I følge nyhetssiden Retail Dive skal den nye Ikea-appen, som ikke har fått noe navn ennå, minne noe om den digitale oppslagstavlen Pinterest.
Lanseringen av konseptet vil starte i Frankrike og Nederland, med mål om å fortsette utrullingen til flere store markeder i løpet av året.
Skal bli mer tilgjengelig
Akkurat hvordan appen skal fungere er uklart, men tanken er at det skal bli enda lettere for kunder å handle i Ikeas mange varehus med denne.
Brukeren skal for eksempel kunne holde appen mot et IKEA-møbel i butikken, for så å få informasjon om hvordan det aktuelle produktet hadde sett ut med andre farger og i annet materiale. På den måten skal varer som ikke finnes på lager i den aktuelle butikken kunne ses i appen, hvilket forventes å øke salget på nett.
- Vårt mål er å gjøre IKEA mer tilgjengelig. For å gjøre det tilbyr vi nye og unike måter å handle IKEAs produkter på - både på nett, avsidesliggende steder og i byene. Det handler om å ta IKEA-opplevelsen nærmere flere mennesker i verden, sier en talsperson for IKEA til Retail Dive.